کابل های ویژه استفاده در صنعت تصفیه فاضلاب

کاربرد کابل های گرد سه رشته ویژه استفاده در صنعت تصفیه فاضلاب | SWI :

تصفیه‌ فاضلاب شهری عموماً به منظور بهبود نسبی کیفیت فاضلاب‌های جمع آوری شده از مراکز جمعیت و بعضاً برخی از صنایعی که فاضلاب آنها با فاضلاب شهری اختلاط پیدا می‌کند ساخته می‌شود‌. کیفیت فاضلاب‌های تصفیه شده آماده برای دفع یا مصرف مجدد در کشاورزی‌، طبق ضوابط ویژه مربوط به وضعیت زیست محیط آب‌های پذیرنده و با توجه به موازین حفظ توسعه پایدار تعیین می‌شود. این کیفیت در ارتباط با عواملی چون خصوصیات منابع آب (، برنامه آمایش سرزمین، ویژگی‌های زیست محیطی و بالاخره حفظ کیفیت پساب تصفیه فاضلاب و تخلیه شده به آب‌های سطحی‌، زمین و کاربرد در کشاورزی تعریف شده است‌. هدف از نگهداری و بهره‌برداری از تصفیه‌‌ فاضلاب‌، حفظ تاسیسات و تجهیزات تصفیه‌خانه به منظور میسر شدن بهره‌برداری بهینه است.

با توجه به اینکه در فاضلاب مواد محلول معدنی مثل آمونیاک، نمک – جاده،نمک – دریا ، سیانید ، هیدروژن سولفید ، تیوسیانات ، تیوسولفات وجود داشته و درتصفیه خانه ها گازهایی همانند سولفید هیدروژن، دی اکسید کربن، متان متصاعد می گردد که بعضا” دارای خاصیت خورندگی شدید می باشند لذا کلیه تجهیزات مورد استفاده در این صنعت از جمله کابل های انتقال انرژی می بایستی در برابر خورندگی این عوامل مقاوم بوده و قادر به ادامه کار در این شرایط محیطی باشند .

بر این اساس کابل های ویژه صنعت تصفیه فاضلاب جهت انتقال برق در این صنعت طراحی و تولید گردیده است . در طراحی این محصول کلیه نیاز مندی های مشتری و نیز شرایط خاص بهره برداری در نظر گرفته شده ، به گونه ای که این کابلها با دارا بودن ویژگیهای زیر بطور کامل با نیازهای مصرف کنندگان انطباق دارد :

مقاومت بالا در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش ناشی از تابش مستقیم نور خورشید ( ANTI UV )
مقاومت مکانیکی بسیار بالای سطوح خارجی کابل در برابر و اجسام تیز و برنده ( همچون تیغ و… موجود در جدار فاضلاب های ورودی به تاسیسات )
مقاومت پلیمر در برابر تاثیرات مخرب گازهای خورنده
آمیزه پلیمری ویژه سبز رنگ روکش جهت شناسایی بهتر و تفکیک از سایر کابل ها ( این آمیزه پلیمری علاوه بر استقامت بالای مکانیکی دارای ثبات رنگ در دوران بهره برداری می باشد )
سهولت حمل و نقل و نصب بدلیل استفاده از آمیزه پلیمری ویژه در ساختار کابل و وزن پایین این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه
بسته بندی ویژه کابل بر روی قرقره های مقاوم و حفاظت شده با لایه های محافظ
استحکام مناسب و مقاومت عایقی بالای آمیزه پلیمری در صورت قرارگیری در محیط های مرطوب همچون حوضچه های تصفیه فاضلاب
مقاوم بودن در برابر نفوذ و نشت آب به داخل کابل

ساختار کابل تصفیه فاضلاب :

هادی :مس آنیل شده گروه ۵ (انعطاف پذیر – افشان ) مطابق با استاندارد IEC 60228 یا استاندارد ISIRI 3084 .

پوشش روی هادی :نوار ویژه غیر جاذب رطوبت

عایق :آمیزه آلیاژی SWA .

رنگ بندی رشته ها :آبی ، مشکی ، قهوه ای

نحوه قرارگیری رشته ها :رشته های عایق شده به هم تابیده می شوند .

پوشش روی رشته های تابیده :نوار ویژه غیر جاذب رطوبت با هم پوشانی مناسب .

لایه های ضد آب :شامل پودر ، نخ و نوار ضد آب .

روکش :آمیزه آلیاژی SWI. رنگ روکش به طور معمول سبز رنگ است .

استاندارد مرجع کابل تصفیه فاضلاب :

دستورالعمل کارخانه ای انتخاب ، نصب و بهره برداری از کابل های قابل استفاده در صنعت تصفیه آب با ولتاژ ۱ / ۶/۰ کیلو ولت